Karácsonyi kampányok

A karácsonyi időszakban minden nagy márka erőteljesen készül, ami nem csak a reklámfilmekben, de a közösségi média adta lehetőségeket kihasználva is több kreatív megoldás születik.

Karácsonyi kampányok a közösségi médiában

 

UPS

Az UPS üzenete: „Minden szállítás egy kívánsággal kezdődik”, amely főleg a vállalat karácsonyi kampányaihoz köthető. A UPS minden #wishesdelivered hashtaggel feltöltött kép után 1 dollárt adományozott  jótékonysági szervezeteknek, a feltöltött kívánságokból pedig néhányat teljesített is. Az alábbi videóban a 4 éves Carson kívánságát teljesítették:

A kampány rengeteg tartalmat generált a vállalat számára, amik sok szívmelengető pillanatokkal voltak átszőve és a UPS időben kapcsolt. A fogyasztók szeretik a videós tartalmakat, a contentek nagy része pedig mozgókép formátumban volt elérhető.

 

Cisco – Facebook kampány

Az amerikai techvállalat Facebookon indított kampányt a jobb adni mint kapni elv alapján. Minden Facebook oldalukra beérkező komment után, a cég 4 adag ételt adományozott a World Food Programme részére. Így tulajdonképpen a kommentelők közösségét is belevonták az adományozásba és nem pedig ők részesültek karácsonyi ajándékban.

 

Starbucks – #redcupcontest

A kávéhálózat már hagyományosan piros színekre cseréli a poharak színeit karácsony előtt. A karácsonyi kampányukban a fogyasztóknak kellett feltölteniük képeket a #redcupcontest hashtaggel Instagramra, így esélyük volt a fődíjak elnyerésére. Temérdek mennyiségű UGC (User Generated Content)  marketing lett a végeredmény: a fogyasztók több mint 40.000 db fotóval árasztották el az Instagramot, a kampány időszaka alatt 14 másodpercenként keletkezett egy új #redcupcontest hastaggel ellátott content.

 

redcup2

 

Karácsonyi reklámfilmek

A karácsonyi időszakhoz a szokásos reklámfilmek is hozzátartoznak a nagy márkák is erőteljesen bevetik magukat, ami nem csoda, hiszen a szeretet ünnepét megelőző időszakban rengeteg vásárlás megy végbe. Többen is erre időzítik az évi nagy dobásukat, olyan reklámokkal, amik akár évekig is bennünk maradhatnak. A kreativitás mellett, a család, a közösség jelenik meg a kisfilmekkel, hogy ezzel is hassanak vásárlóikra. Itt nem kell az elmúlt évekből szemezgetnünk, az idei szezonban is több nagysikerű reklámfilm hódít.

Kezdjük először is a hazai pályával. Első bemutatott filmünk az Unicum jóvoltából készült, amelynek fantasztikus hangulata van és 3 generáción kísér minket végig. Külön dícséret a Zwacknak, hogy terméküket végig elegánsan a háttérbe helyezik.

 

Egy másik hazai reklám a Telekom jóvoltából, amely szintén a család fontosságára hívja fel a figyelmet. Egy testvérpár életútját követhetjük végig, ahogy a gyermekkori hecceléstől, sértődöttségtől, megkomolyodva, eljutnak az igazi testvéri szeretetig.

 

A következő reklámot nem kisebb név rendezte, mint a 6-szoros Oscar jelölt Wes Anderson, aki a H&M-nek készített karácsonyi kisfilmet. Egyik kedvenc színésze, az Oscar-díjas Adrien Brody is részt vett a projektben. A történet egy vonaton játszódik, amely késésben van karácsony napján, ezért a személyzet mindent elkövet, hogy az ünnepet odavarázsolja az utasoknak, természetesen Anderson elmaradhatatlan stílusjegyeivel bemutatva.

 

Egy újabb nagyágyú kisfilmje, az Oscar nyertes Tom Hooper, akit a Marks & Spencer bízott meg. Láthatjuk a Mikulást, ahogy készülődik munkába, felesége ételt készít neki a hosszú útra. Azonban Télanyó kezébe kerül egy levél, amely úgy meghatja, hogy James Bondként indul teljesíteni a kérést a férje helyett.

Grubits Tamás és Balogh Bence